Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci
1. Başvuru
► İkamet izni başvurunuzu yapmak için Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün "
https://e-ikamet.goc.gov.tr/" web sayfasında yer alan başvuru formunu doldurarak
İkamet İzni Öğrenci Kayıt Formu’nun çıktısını almanız ve imzalamanız gerekmektedir.
►Başvuru süreçlerine ilişkin olarak Göç İdaresi Başkanlığı tarafından 5 (beş) dilde hazırlanmış olan
kılavuzdan faydalanabilirsiniz.
2. Evrakların Hazırlanması
3. Evrakların Teslimi
►Gerekli belgelerin şeffaf dosya içerisinde sıralı bir şekilde hazırlanarak (Beyan Kontrol Belgesi ve biyometrik fotoğraflar en üstte yer almalıdır.) e-ikamet sisteminden alınan randevu tarihinden en az 2 (iki) gün önce Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğüne teslim edilmelidir.
►İkamet evraklarını teslim alan Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü personeli, başvuru belgelerini kontrol eder, evrakları tam olan öğrenciler için Koordinatörlük tarafından verilmesi gereken ikamet izni talep yazısını hazırlar ve Muğla İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne belgeleri tutanak ile teslim eder.
4. Evrakların İl Göç İdaresinde Değerlendirilmesi
►İl Göç İdaresine teslim edilen öğrenci ikamet başvuru evrakları Muğla İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından değerlendirmeye alınır.
5. Başvuru Durumunu Kontrol Etme
!!! ÖNEMLİ HATIRLATMA!!! İkamet izniyle ilgili prosedürler Muğla İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olup Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü sadece ikamet başvurusunda bulunan öğrencilerin evraklarını İl Göç İdaresi’ne teslim etmekle yükümlüdür. Evrakların doğru hazırlanması, beyan edilmesi ve sürecin takibi konusundaki sorumluluk öğrenciye aittir.